Köttbullar och glögg

Idag har jag rullat 125 köttbullar! Tycker det kan vara värt att sjunka ner i soffan och slappa lite. Vi har haft våra amerikanska vänner här på lite adventsfirande. De är väldigt intresserade av andra länder och seder och bruk där vilket är kul. Så idag hade vi köttbullar, gräddsås och kokt potatis. Riktigt hederlig svensk husmanskost. Sen blev det glögg och pepparkakor med grönmögelost. Efter en promenad och lekpaus på lekplatserna i vårt område så smakade det bra. Vi har ju fått riktigt kyligt här, snön ligger vit på marken även om tomten inte ännu är vaken! Nu fick väl jag till det!? Nåväl efter glöggen så tog vi efterrätten som blev äppelpaj med glass. Konstigt nog, eller varför förvånas när man är där man är, men vi kan inte hitta något vaniljglass här så i stället så bjöd vi på mangoglass. Nja, så där var det nog allt. Jag föredrar nog hederlig vaniljsås men man tager vad man haver när man är utomlands. Trevligt hade vi. De stannade i 5 timmar och barnen lekte trots att de inte pratar samma språk.

Vi har fått en väldigt aktiv tjej här hemma. Hon flyttar stolar för att nå det hon vill nå och så har hon kommit på att badrumspallen är väldigt enkel att bära runt på och att hon kommer upp och når lite bättre med den. Så nu vet man aldrig riktigt var man hittar henne eller hur det ser ut där hon har gått fram! Så här såg det ut en morgon när jag hade "släppt ut" henne i köket/vardagsrummet medan jag klädde på mig!


Det är ju alltid roligt att börja dagen med att städa, eller hur?

Men söt är hon. Och gillar allt sött också. Och här är det som är sött väldigt sött. Men det är ju hon också. Sen kanske jag är lite partisk, jag vet inte??

Nä gott folk nu blir det TV och te och en macka. Det är allt jag orkar med.... Trevlig söndag på er!

Kommentarer:

1 Gunvor Lyngstam:

skriven

Det är så trevligt att läsa din lättlästa blogg!--VI har fortfarande ingen snö! Pelargonerna blommar ännu fint vid entrén till huset... Mörkret faller ju tidigt så från 15-tiden får alla adventsljusstakarna lysa i alla fönstren!

2 Ewa:

skriven

Söt som socker och en riktig solstråle!! Klart att hon håller dig sysselsatt, det är ju så det ska va! Så att man inte slöar till i soffan ;)) men det är väl ingen risk med en tvååring i närheten. Tur att det är nån som har snö här i alla fall! Här regnar och blåser det mest, hur tråkigt som helst! För min del får det gärna lysa upp med lite snö till Lucia åtminstone! Kramar så länge!!

3 Ewa:

skriven

Ursäkta min dåliga matte, hon är väl i alla fall inne på sitt andra år Elin... Nog för att tiden går fort, men man behöver ju inte hoppa över ett år! Jag börjar nog bli gammal Lotta! Kram igen!

4 s:

skriven

Hon ÄR ursöt och precis som man brukar vara mellan ett och två. De kan ta sig överallt men har nästan ingen självbevarelsedrift.

Kommentera här: