Sverigebesök

Just nu stökar vi för att göra oss klara för vårt första Sverigebesök. Barnen är väldigt exalterade över detta eftersom det är mormor och morfar som kommer. Noel har frågat i ungefär 1 månads tid nu när mormor och morfar kommer så till sist gjorde vi ett schema med dagarna som han får kryssa en dag i taget så han ser att det närmar sig. Det har varit så spännande och en viktig händelse varje dag då det ska kryssas!

Idag har barnen med lite hjälp av mamma gjort en skylt som de ska få hålla upp när vi hämtar mormor och morfar på flygplatsen. Det har målats hjärtan hej vilt här idag. Lillasyster har mest ätit kritorna så till sist fick vi lägga undand dem. Man kan ju faktiskt undra om hon får tillräckligt med mat?!? Och jag som har haft såna bekymmer med hennes matvägran.... Ja se de små liven.

Nu har jag gjort en fläskfilégryta så vi har lunchen klar. Känns skönt att vara lite förberedd. Lite besvärligt är det här med allt på kinesiska och en mamma som har gluten. Men för att vara på den säkra sidan så har jag använt buljong som är från Australien så det faktiskt går att läsa ingredienserna. Ibland får man göra det lätt för sig. Jag var ju i affären för 2 månader sen ungefär och skulle köpa buljong och kom hem med något som jag inte visste riktigt vad det var. Såg ut som buljong. Thomas tyckte jag var modig! Alltid något. Men det blev faktiskt gott med den men den vågar jag inte använda till morgondagens mat.

Idag har jag avverkat 4,6 km joggning och så lite styrkeövningar på det!!! Känner mig så stolt. 4,6 km - kan knappt fatta det själv! Det har jag nog aldrig gjort... Men som jag äter så stannar kilon kvar trots allt. De är svåra att bli av med. Men kanske något kilo här och något kilo där försvinner. Jag har i alla fall fått köpa nya byxor. Tröttnade när de andra gick att dra av utan att knäppa upp. Och med barn som man kryper efter så kan ni ju tänka er hur många gånger jag drog upp byxorna under en dag!!

Nu ska jag googla dirt markets här i Beijing så må väl alla bloggläsare!

Kommentarer:

1 Ewa:

skriven

Så trevligt med besök av mormor och morfar! Jag kan tänka mig att barnen väntar på detta! Ha det riktigt trevligt allihop :) Och du är såååå bra Lotta, det är inte dåligt att jogga nära nog 5 km! På det bara!! Kramar! Ewa

2 syrran:

skriven

Så duktig du är lottis! verkligen!

Pratade med mor och far innan de åkte och de var väldigt exalterade att träffa er och ffa barnen. Maila mig när de har landat är ni snälla!

Tycker inte om när hela min familj är på andra sidan jorden.

3 Camilla:

skriven

Hej på er alla! Det var länge sedan jag var inne på eran blogg och läste. Har fullt upp med renovering hemma.



Det är klart att Noel längtar efter mormor och morfar. Tänk va kul för honom att få träffa dem efter flera månader och att kunna prata svenska med fler än bara mamma, pappa och Elin! Kramar Camilla

Kommentera här: