Soppa på en spik

Just nu så håller vi på och sorterar, sorterar och sorterar. Speciellt sorterar bort saker vi inte kan eller vill ta med hem. Det ska ges till diverse olika personer eller säljas om så går. Det är helt otroligt vad saker man samlar på sig på bara ett halvår! Har idag skickat iväg en växasäng till amerikanerna som de ska ha som TV-soffa samt barnkläder och lite leksaker. Tar man lite hela tiden så kommer vi kanske att vara klara när vi ska.... Hm, ibland börjar man ju tvivla. Annars håller jag på och se vad vi kan laga för mat av det vi har. Vill inte köpa allt för mycket nu på sluttampen. Hittade en burk gröna ärtor som vi inte använt så jag bestämde mig för att försöka göra grön ärtsoppa. Googlade ett recept men som vanligt så var det både vitt vin/champagne och grädde samt lök som skulle i som jag givetvis inte hade. Så istället för att handla så chansade jag och gjorde om receptet lite. Ren och skär chansning.... Jag är ingen kock när det kommer till att komponera egna recept. Men vad gör man inte för att slippa slänga? Hade inte tillräckligt med ärtor heller enlgit receptet så jag hade i lite potatis och broccoli istället och så lite balsamvinäger, honung och citron samt mjölk istället för grädden och vinet. Blev riktigt gott faktiskt! Och så kokade jag ägg som vi la i för att få det lite mer matigt. Barnen var väl halvförtjusta men vi tyckte det var gott! Och kul är det när det faktiskt smakar gott när man gjort det själv!!

Annars har vi lekt mest hemma idag. Och fikat på glass med hemmagjord chokladsås så där på onsdagen. Så här fina blir barnen efteråt!


Riktig clownmun!


Och så lilla chokladtrollet!

Fin blir man när man äter glass själv. Men hon är duktig där hon kämpar med skedan. Det är inte alltid så lätt! Tur vi har lite extra kläder här....


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven





Hej Noel!

Snart är det dags att packa ner dina saker och komma hem till Skövde och leka med kompisarna och oss fröknar igen.



Det ska bli roligt att träffa er alla fyra. Vi längtar! På måndag ska vi fixa nya hyllan och göra en namnskylt till dig Noel.



Vilken stor kille du blivit och väldigt fin i håret. Hoppas du känner dig frisk och kry nu. De är jobbigt att ha ont i öronen. Kram från dina fröknar och kompisar. //: Ingvor



2 syrran:

skriven

Gölligaste göllungarna!

Kommentera här: