Första dagens alla fix

Tänk jag som skrev så mycket igår och allt borta...
 
Få se nu vad som hände igår. Jo det var besk hos polisen, lek på fun dazzle och en bil på yashow. Vi började dagen med 2 timmar lek på ett lekland här i närheten. Noel var en riktig kämpe till att gå dit och tillbaka. De röjde runt ordentligt och hade väldigt roligt.
 
Efter detta så gick vi till polisstationen för att få våra reistreringar avklarade. Tänk att det ska vara så svårt!? Vi hade skaffat kopia på idhandling av hyresägaren. Men ni ska inte tro att det räckte. Nej då vi måste även ha en kopia på hyreskontraktet och eftersom kalle är i sverige så blev det ju lita svårt. Inget kontrakt, ingen registrering. Oh no... Men då dök en räddande ängel upp i form av en kines som var där för att hjälpa en annan. Han började prata med dem men utan att lyckas. Så sa jag att vi bor hos en kompis som är i svreige och fick då skriva ner hans namn. Jag tackar någon makt där ovan för att jag kom ihåg kalles efternamn. De letade i datorn och hittade tydligen något för jag fick fler frågor om kalle. Har han en dotter? Ja sa jag och skrev upp almas namn. Detta verkade ge resultat för helt plötsligt fick de fart. Och precis då säger noel, mamma elin har bajsat. Ja vad gör man. Som tur var så hade humöret hos poliserna vänt och jag fick låna deras toalett bakom lås och bom för att byta blöja. Jippie äntligen en sak fixat. 
 
Så vidare till yashow där noel fick köpa sin bil. Vi köpte några dvder också föt 7 kronor styck! Med ett löfte om att de skulle vara ok, inte camcorded. Så gick vi hemåt och skulle laga mat. Jag hade köpt köttfärs och en massa goda grönsaker och skulle precis sätta på pastavattnet när jag upptäcker att spisen inte går att sätta på.... Suck och stön, tre blodsockersvallande personer och ingen mat. Fram med mackor och sen ner till receptionen. De fixar fram en hantverkare som kommer och får igång allt efter ett tag. Så middagen var klar lagom till pappa thomas kom hem! Barnen hade sovit till 11,30 så vi hade bara ätit frukost och middag. Vi gick ut på en stros runt kvartern, bytte 3 av 6 fimer som var kass. Elin somnade i vagnen och noel höll sig vaken till 24 så var det med den kvällen. 
 
Men slutet gott allting gott!

Kommentera här: