Disney för andra gången

Yes box, stormen till trots åkte jag och barnen igår till Disney. Tänkte att vi åker dit tidigt och hem tidig eftermiddag, men ack vad man bedrog sig. Det är lätt att förlora grepp om tiden i en park som Disney. Och igår hade vi turen på vår sida och fick träffa många olika karaktärer från filmerna!

Först ut var Musse och Mimmi. Bruklig kötid för dem är 1 timme nu hade vi 3 före oss i kön. Och så glad som Elin blev så hade jag nog tveklöst ställt mig i en timmes kö också. Hon hade dagen till ära på sig sin Mimmikjol som hon stolt visade Mimmi till hennes förtjusning!

Så härligt med barn, de blir glada för det allra minsta. Vi kan nog alla lära oss av dem. Leva i nuet och glädja oss åt det lilla för det behövs faktiskt inte så mycket för att njuta av livet!

En annan filur vi träffade på var Pluto. Där fick även jag vara med på bilden. Och till trots av vad jag skrev ovanför inser jag när jag ser bilderna att jag behöver växa upp i mitt mode.... Hmm, kanske ett löfte inför hösten. Vem vill se ut som en förväxt, skrynklig tonåring (till klädstilen, tänker då främst på t-shirten). Och när man nu är här så inser man hur propert och snyggt de flesta kineser eller Hong Kongneser faktiskt klär sig! Men så har de ju såna yttepytta kroppar som passar i det mesta också.

Här kommer Noels favorit - Pluto!

Sist ut av de vi besökte var Mari från Aristocats. Där hade vi fem minuters väntan där Elin ihärdigt försökte påkalla Maris uppmärksamhet. Hej Mari, Mari hej. Mariii hej! Hon vinkade och vinkade och lutade sig fram och ropade. Vilken lycka när hon väl kom fram!

Och Mari gillade Noel...

Fina barn man har! Det får man väl säga även om man faktiskt är partisk.

Eftersom vi kom tidigt så var köerna hyfsade och vi hann med en tur i Nalle Phus land Sjumilaskogen. Underbar åktur in i sagornas värld! Vi läste aldrig Nalle Phu vad jag kan minnas när jag var liten. Men själv älskar jag att läsa om den gamla dumma björnen för mina barn. Så mycket lärdom i den trots björnen med den lilla hjärnan. Lite gemensamt med en annan björn, även om jag då inte syftar på hjärnkapaciteten, utan snällheten och godheten hos dem - Bamse talar jag självklart om. Och ja, det är moralkakor till höger och vänster men själv tycker jag faktiskt att det är härligt med det speciellt i den hårda värld vi lever i i dag....

Faktiskt en av få åkturer som inte är animerade...

Men ändå underbart välgjord med enkla medel!

Lycklig nalle avslutar alla turer och vi kliver lyckliga ut i parken för nya äventyr!

Självklart ville Noel åka Buzz Lightyear. Säker på att den heter något annat med för oss är det namnet på den här åkturen där man åker runt och ska hjälpa Buzz att besegra den ondskefulla Zurg. Elins första gång i den här åkturen. Den var väl okej, men hon är mer för Nalle Phu än den här typen. Noel var förlorad första gången han satte sig i den. Även om Elin också har tittat på Toy Story så är det så otroligt stor skillnad på dem. Kan bara bero på genus... för generna är ju desamma med något omfördelad uppsättning dock...

En ny del av parken är Mystery Point. En magiskt slott bebott av James. Vi åkte den med Alex och Sally och Elin grät nästan hela tiden. Hennes kommentar efteråt var "Den var inte rolig, den var läskig... Inte rolig, läskig" Men efter att hon träffat James på riktigt och fått ett klistermärke av hans apa Albert som skulle skydda henne så provade vi igen. James hade talat om för henne att allt bara är magi. Det är inte på riktigt. Och se på den, det funkade ypperligt!


Lite god mat och en välförtjänt vila fick vi oss också. Hainan kyckling till mig och Chicken Satay till barnen. Det blev, som de flesta gånger, ombytta förhållanden. Satayspetten tyckte de var för starka och min kyckling var inte alls stark så vad gör inte en mor för sina barn? Byter självklart!



Sen avslutades dagen med att de stängde de flesta åkturer för att stormen uppgraderades. Så allt som var utomhus stängdes och alla trängdes runt de får som är inomhus. Så vi begav oss till prinsessorna innan vi tog tåget hem. Då var klockan redan nästan 5... Så mycket för en tidig hemfärd...

Kommentera här: