Disney land Hong Kong

Disneyland Hong Kong - en favorit i repris! Alltid lika välkomnande, precis som i sagornas värld. Dock lite varmare än jag minns det. Men så fick vi ju ingen tyfon den här gången, snarare 35 graders gassande sol!

Men alla var glada och positiva. Lite svårt med alla blandade viljor men det gick bra eftersom vi hade de stora barnen med oss. De tog väl hand om Noel som nu fick åka ganska många läskiga (enligt mig) åkturer och Thomas och jag fick lite tid med Elin både var och en för sig och tillsammans. Blev en härlig dag som avslutades med fyrverkerishow med extra allt!

Thomas och Elin träffade Långben!

Men favoriten blev dock Nalle Phu. Elin ville träffa Mimmi. Hon hade dagen till ära en Mimmi kjol på sig som hon ville visa Mimmi men det var 1 timmes kö till att träffa henne så det får stå på väntlistan ett tag till.

Men Nalle Phu fick sig en puss och rejäla kramar av båda barnen. Vi fick också ett familjefotografi med Nalle Phu i sann kinesisk anda.

Medan vi väntar på Nalle Phu måste ju Noel, som en riktig 6-åring, flaxa, klättra och showa lite. Så han klättrade upp på staketet och sjöng lite - Ohh, sexy Lady... från Gangnam Style. Han vet nog inte själv vad det betyder. Men roligt blir det!

En glasspaus hann vi med i det späckade schemat! Tyvärr långa köer till allt men det får man köpa när man åker till Disney. Enda bilden på glassätande familjen som blev bra var på Elin.

Det senaste tillskottet på Disney Hong Kong är Mystic Manor. En riktigt häftig upplevelse i 3D. Man åker in i ett gammalt hus där en musikbox gör saker levande. Kan lova att det blev en del skrik... Elins kommentar var "Den var inte rolig, den var läskig. Inte rolig, läskig..." Stackarn! Hon är inte lika tuff som Noel var i hennes ålder.

Men Slinky gillade hon. Han finns i Toy Story land. Det är mitt favoritland, eller favoritdel av Disney. Så enhetligt och helt i stil med Toy Story filmen. Till och med papperskorgarna går i rätt stil! Underbart, jag bara älskar det! Tänk att få jobba på ett företag så sann mot sitt varumärke och så duktiga. Det vore en dröm!

Liten bild av Slinky åkturen.

Idag har vi haft en slappardag. I alla fall de flesta av oss. Thomas och Alexander gick ner till Repulse Bay och stranden där. Bara en höjdskillnad på 17% eller 436 höjdmeter på 2,5 km! Och till råga på allt så gick Thomas tillbaka också. Okej, det första må vara ett äventyr, men det andra var nog ren dumdristighet i denna värme.

Stranden är inte jättelång och finare har man sett. Men det är ju helt otroligt att ändå få en så pass fin strand mitt i stan! Och för oss är det 15 minuter i taxi eller 50 kronor. Jag räknar alla sträckor i pengar som taxiresan kostar....

Varmt och skönt i vattnet. Rena badkarstemperaturen! Vi hann med några dopp och en lunch innan vi begav oss hemåt igen. Och ja, jag var den enda att bränna mig. Självklart! Benen, magen och ryggen. Inte jättemycket men jag kan lova att jag är i samma nyans som en polkagris just nu antingen röd eller vit! Men det får ni ingen bild på!

Kommentarer:

1 Tina Mide:

skriven

Det är riktigt kul att få följa bloggen igen! Ser ut som ni och gullungarna har det bra och roligt!
Lottis, hur gammal är du eg? :) polkagris.....orutinerat;)
Kram på er alla från oss

2 Tina Mide:

skriven

Det är riktigt kul att få följa bloggen igen! Ser ut som ni och gullungarna har det bra och roligt!
Lottis, hur gammal är du eg? :) polkagris.....orutinerat;)
Kram på er alla från oss

Kommentera här: