En stilla morgon

Jaha då sitter man här ensam och ser morgonen gry. Thomas höll på och fixa med mina (ja, plural en svensk och en maltesisk) telefoner igår kväll så jag skulle förlita mig på hans väckarklocka. Och det gick ju som det gick... Den ringde, jag gick upp och gjorde mig i ordning och så säger han nerbäddad och varm - citat "ska du gå på en morgonpromenad?". Nej, det hade jag ju inte planerat.... Klockan var 6!! Men det var lögn att försöka somna om. Det surrade som ett helt getingbo i huvudet av både jobb och privata saker.
 
Så nu sitter jag här vid köksbänken i min stillhet och väntar på att resten av famijen ska vakna till för en ny dag. Ganska skönt ändå.
 
Vi hade en helg med riktigt busväder - eller kanske rent av vinterväder på Malta. Regn, åska och ett förfärligt ilsket hav. Men jag är fascinerad av naturens krafter och finner en stillhet i att iakta det, speciellt från håll. Vågorna slog upp mot land som de försökte krassa varje ben eller sten som låg i vägen. Och sen kommer måndag morgon och havet är åter lugnt och stilla. Som om det alltid hade viskat sina hemligheter och inte rutit och skrikigt ut all sin frustration som det gjorde i helgen.
 
Svårt att fånga på bild men underbara mäktiga krafter när man kan betrakta det inifrån hemmets varma vrå.
 
Nu har familjen vaknat och vi ska sätta fart på ännu en dag. Lunchlådor ska packas, väskor gås igenom och kläder planeras. God morgon världen!
 
 

Kommentarer:

1 Anna T:

skriven

Jättekul att läsa om era öden o äventyr! Hade missat mycket av era äventyr i Miami med, så kul ni måste ha haft!
Iskallt o snö här hemma, har testat längdåkningsskidorna!
Är nu i Hbg o tar hand om mina gamla föräldrar. Inte kul att bli gammal,trött o skruttig, så man måste passa på att göra vad man vill NU!
Ha det gott!
Kram Anna

Svar: Absolut Anna! Det är här och nu vi lever och har möjlighet att njuta av tiden!
Thomas Nimstad

Kommentera här: