Wellness retreat Siargao

Smaka på orden…. Wellness…. Retreat…. Siargao…. Kan det bli annat än bra? 4 dagar om att ta hand om sig själv på en paradisö. Med yoga, god mat och underbara människor. Nej det kan inte bli annat än perfekt!

 

Min yogalärare ordnar retreats och jag har varit på 2 tidigare så självklart ville jag åka även på detta. Det blev min födelsedagspresent så vad kan vara bättre än temat Wellness? Ni vet det där med att man servar alla andra och sen blir det inte så mycket tid kvar till sig själv. Nu fick jag 4 dagar av mig-tid.

 

Vi åkte på morgonen via Skyjet till Siargao som är en lite ö nära Mindanao. Ön är känd som ett riktigt surfparadis så jag var spänd av förväntan på hur den skulle se ut och vara. Den har toppat listorna över bästa öarna att besöka i Asien på senaste tiden.

 Att ön toppar listor är lätt att förstå!
 

Vi kom till terminal 4 på flygplatsen. Ny för mig. Och först ut genom kontrollen blev vi tillsagda att gå ut ta till höger och gå till planet! Här var det minsann ingen som följde med och visade. Vi kunde valt vilket plan vi ville! Lite roligt…. Men också skrämmande att man lämnas så ensam på startbanan.

 

Vi kom på planet och landade i tid – tack Skyjet! Efter att vi väntat in det andra planet från Manila lastade vi in oss i en minibuss och åkte ca 1-1,5 till Isla Marajaw. Så underbart ställe! Huset ligger på stranden med gott om plats. Ingen trängsel så långt ögat nådde. Här fanns massor av lugn, tystnad och avkoppling. Tid för reflektioner i en annars så snabb värld.

 
 
 

De kommande 4 dagarna var blandade av teori och yoga med avbrott för en snorkeltur samt ett besök i GL, eller General Luna som det står för. Lite roligt att se mer av ön när man ändå är där. Som vanligt var yoga fantastisk. Vi gjorde down dog så mycket att det kändes som jag aldrig vill göra den posen igen. Så blev det självklart inte….

Fantastiska fynd på stranden under vår snorkeltur!
 
Det fanns tid för prat och skratt.
 

Mellan yoga varven fick vi öva på hur vi kan få in mer tid för oss själva. Hur vi kan förändra vad vi tänker och gör för att anpassa oss till våra nuvarande liv. Vi fick också en vacker anteckningsbok så vi kan börja skriva dagbok. Och så gjorde vi vår alldeles egen ansiktsmask! Mycket roligt!

 

Det bjöds på fantastiskt underbar mat också! Vår Christina hade lärt upp personalen bra! Många aptitliga sallader som jag tackar mycket för. Vi gjorde också våra egna fresh rolls. Det är en sak jag ska prova med barnen!

Chiapudding med färsk frukt. 
 
Asiatiska smaker.
 
 
 
Marockansk morots- och kikärtssallad.
 
Smoothie bowl!
 

Många bra intentioner. Nu gäller det bara att vi klarar av att hålla i dem också…. En del får blir nyårslöften…. Annat kanske jag kan få in tidigare och ytterligare något får nog vänta lite längre. Allt är enkelt när man planerar men att få till det, det är det svåra.

 Platsen för yogan kan inte bli så mycket bättre!

 

 

 

Kommentera här: