Fredagsmys och 4-årstrots

Vem påstod att det hette 3-årstrots??? Jag bara undrar. För vår del så gled vi förbi 3 årsperiodens trots men snacka inte om 4 årstrots säger jag bara. Vi har två små änglar, speciellt när de sover. Annars är det liv i luckan vill jag lova. De sliter ut en stackars hemmamamma snabbt. Noel är i en väldigt kärleksfull period och pussar och kramar på oss alla, speciellt på lillasyster. Men det blir dock lite hårt emellan varven. Han har så mycket känslor i sig och vet inte riktigt hur snabbt och mycket som ska ut. Men det otroligt gulligt att se på även om lillasyster klagar ibland. Syskonkärlek är underbar! Och när Noel pratar om sina storasyskon, Alex och Sally som är kvar i Sverige, med stor kärlek och saknad då vill hjärtat bara smälta. Och när han pratar om att när han kommer hem till sitt bruna hus i Sverige så ska han sova över hos mormor och morfar för han älskar dem och de älskar honom så vill man bara krama honom.

Och tur är väl det att dessa delar finns mellan allt tjat som man öser ur sig. Ibland tycker jag inte att jag gör annat än säger nej, nej, och nej. Men jag hoppas att det jämnar ut sig i längden. För när jag, innan jag lägger mig på kvällarna, går in och pussar på barnen där de ligger och sover så sött, så är det jag som inte vet var jag ska göra av mina känslor.

Ja, ja nog om detta. Nu är det fredag kväll. Thomas ska ut med jobbet och jag ska krypa upp i soffan med sonen och titta på barnprogram och mysa. Elin är förkyld och sover, förhoppningsvis för kvällen. Noel vaknade tidigt så kanske han somnar tidigt ikväll och jag kan få en rain check på mitt glas vita vin och filmkväll som jag missade sist han var uten. På grund av barn som inte ville sova när de skulle!! Då äntligen kanske min dagslånga huvudvärk försvinner. Hm, alternativet är väl att det blir värre eller stannar kvar. Men det är kanske chansningar man får ta ibland??

Kommentarer:

1 Syrran:

skriven

jag vill också mysa med mina gudbarn. Saknar dom hur mycket som helst. Hälsa Noel att han inte får glömma att moster älskar honom!

Kommentera här: