Hemfärden närmar sig

Nu går tiden fort. Hemfärden närmar sig med stormsteg. Den 31 januari åker vi hem till Sverige igen. Ska bli både skönt och konstigt. Det har varit otroligt dålig luftkvalitet ett tag nu och kallt så det ska bli skönt med lite frisk luft! Men vi har i alla fall ljuset här. Solen går upp tidigare än i Sverige och stannar upp senare så dagarna blir ganska långa trots att det är mitt i vintern.

Jag har påbörjat råddandet med att fundera över vad som ska med och vad som ska ges bort. Detta plus en Elin som har varit lite si och så ett tag tar min fulla kraft. Hon har haft 4 tänder på gång och nu har en kommit. Vi hoppas att det beror på dessa eländiga små vita sockergryn. Dålig i magen och vill inte äta... Men det verkade bli bättre under eftermiddagen så vi hoppas.

Imorgon ska vi åka och leka på svenskparadiset River Garden alt på Europlaza. Får se om vi får någon med oss. Förutsatt att Elin är på bättre humör och i bättre kondition.

Idag har Noel klippt sig hos hårfrisören vi har som granne. Skönt och han blev otroligt snygg! I slutet så fick vi nästan ha hårspänne på honom för att luggen var så lång. Ska se om jag kan toppa mig också, 80 kronor. Det är svårslaget i Sverige!

Kommentarer:

1 syrran:

skriven

Kan man få se en bild på den nyklippte gullungen?

2 Malin:

skriven

River Garden! Det var där vi bodde när vi var i Peking. Hoppas ni hade en bra stund.

Förstår att tiden går snabbt, men ni verkar ha gjort en massa roligt också. Det är verkligen roligt att kunna ta del av din vardag, via en blogg så här.

Må så gott och många kramar från Malin i Karlstad

Kommentera här: