Ocean Park

Idag har vi besökt Ocean Park, barnen och jag. Vi har hört så mycket bra om denna park, men det är med blandade känslor jag tänker tillbaka på dagen. Visst, härligt att se alla djur. Trots att vi inte såg allt. Det var väl ca 35 grader varm och strålande sol idag. Kunde ju varit lite dis och en skvätt regn men nej då. Förresten - så typiskt svenskt att skriva så... Alltid klaga på vädret. Är det regn är det fel, är det sol och varmt är det fel. Men vi har nog alla gått ner ett kilo eller två med tanke på hur mycket vi svettats. Parken är en upplevelse men ingenting i förhållande till Disney! Min kärlek ligger ohämmad där. Parken, personalen, attraktionerna och allt annat. Men nog om detta.... vi ska besöka Disney på fredag så vi får väl se om jag är lika lyrisk då.
Vi fick en underbar vy över bukten när vi åkte upp för berget där Ocen View ligger utspritt.
Många härliga stränder skymtades och vi blev påminda om att det finns både öar och stränder som vi vill besöka och se!
Två varma och svettiga barn som trots det var väldigt positiva! Elin bröt ihop när hon var för kort för att åka Rapids (typ Colorado på Liseberg). Tycker nog att de var lite för hårda. Så farlig är ju inte just den åkattraktionen.
En underbar show såg vi. Många spex av delfiner och sjölejon. Kul och oerhört fascinerande. Alex och Sally passade på att åka lite berg- och dalbana!
Och Noel och Elin fick besöka de mindre karusellerna med mig. En fick dem att kikna av skratt så alla kineser skrattade mer åt Noel än åt själva attraktionen.
Vi avslutade dagen kl. 19 och då var vi rejält trötta och möra. Mest längtade vi nog efter en svalkande pool... Och alla utom Noel och jag tog sig ett dopp. Hans mage hade kört ihop sig lite efter flyget och plötsligt lossnade proppen.... om jag uttrycker mig milt! ;)
En bra dag på semestern!

Kommentera här: