3xProblem= stressad mamma

De högre makterna tyckte inte att det räckte med vattkoppor för oss. Vattkoppor kom och fick oss att boka om resan, ta tag i försäkringar och annat som hör till. Men det räckte inte - nej då. Thomas fick ont i en tand och lördag kl 12 fick han en akuttid i Mariestad. Tanden åkte ut och nu får han vara tandalös i sommar....

Till detta upptäcktes kl. 14.26 att Noels pass hade gått ut. Och passenheten hade öppet till kl. 14 i lördags... Två ganska ordentliga föräldrar och vi har absolut inget att skylla på annat än oss själva. Klantigt är bara förnamnet. Gissa om mina stresshormoner steg till maxnivå??

Vad vi gjorde? Ner till polisen för att kolla om någon fanns på plats och våra alternativ. Allt kändes i de läget bättre än att sitta hemma och vänta. Och tur var väl det eftersom Thomas åker idag (måndag) och jag är hemma själv så hade jag inte fått ansöka om nytt pass utan fullmakt från honom. Vi har ju gemensam vårdnad. Hade ju varit kul att upptäcka idag....

Så två papper senare med stämplar och annat så var vi klara för att åka ner idag och ansöka om nytt pass. Och till min förvåning så vågar de lova att vi har passet senast fredag! Jag hoppas att det stämmer. Hade det varit SJ hade jag inte trott det men polisen?! Verkar tillförlitligt!

Så nu har det löst sig, men jag kommer nog idogt att vänta på det där SMS:et om att passet kommit och är klart för hämtning.

Vi bokade i alla fall om uppresan till Stockholm igen - eftersom vi inte litar på att SJ är i tid - och åker upp lördag och sover på hotell. Hade tänkt träffa kusinerna men de är ute i skärgården och firar farmor. Men skulle det knipa har jag nu tid att ansöka om tillfälligt pass på Arlanda! Och SJ, ja de kan vara hur sena de vill på lördag! Jag kommer luta mig tillbaka och vara lycklig över mitt beslut att boka om! En billig försäkring för att komma med flyget!

Kommentera här: