Havets mäktiga krafter

Efter underbara dagar och superfina stränder med långa sandfyllda bredder där vågorna sakta smekte sanden i början av vår vistelse här i Miami så har havet visat sina rätta krafter. Med rytande kraft har det slagit in mot stranden här i Miami och drivit upp stora sjok med sjögräs. Det har också gjort det lite svårare att bada med barnen då vågorna är grymma i sin kraft och inte tar hänsyn till de små liven.
 
Vi har alltså så här sista dagen tillbringat den vid poolen istället. Men Thomas och jag började dagen med en promenad på 45 minuter på board walken som ringlar sig fram längs med stranden. Underbara vyer och en lite lagom bris som förgyllde vår promenad.
 
Jag mår så bra och blir så lycklig av klimatet (trots den oerhörda hettan som inte går att komma undan), ljuset, värmen, stranden och vattnet. Bara att få möjligheten att promenera längs med en kritvit strand som blir kysst av ett turkosblått hav för varje våg som slår in är en ynnest! Hela jag slappnar av och sinnet öppnar sig inför dagens alla möjligheter. Tänk att få bo så här under vinterhalvåret utan stora overaller och kraftiga stövlar till barnen där de kan springa och leka och må bra. Nu säger jag inte att man inte kan göra det med snö och vinter och kyla men för min del mår jag så mycket bättre i varmare klimat.
 
Jag skulle lätt kunna flytta till värmen och åka iväg på den där vintersemestern för lite skidåkning bara jag vet att jag kommer tillbaka till solen och värmen. Det måste finnas ett syfte med att solen är gul - den ska sprida värme, glädje och njutning! Trots att man faktiskt nu för tiden måste vara vaksam på de faror den utgör också.
 
Nåväl det är blir väl sista inlägget från den här resan. Slutklämmen - Florida, ett perfekt resmål för familjer med barn. Passa på att njut av "the american life style", ta det goda med det onda (eller mindre bra med amerikanska samhället och framför allt hyr bil och se dig omkring!

Kommentera här: