Att drömma lönar sig!

Jodå, att drömma lönar sig! Jag drömde om en dag utan regn - och tänk jag fick det! Underbart med en hel dag utan en endaste regndroppe. Ja, nästan i alla fall. De var så få och så små att jag inte räknar dem....
 
Jag sa ju det. Dröm och det kanske just slår in. Tänk vad som hade hänt om jag inte hade drömt om en regnfri dag. Då kanske vi hade vadat fram genom sjöar av vatten här i Hong Kong. Man vet ju aldrig. Men nu fick vi en uppehållsdag, med lite lägre temperaturer. Underbart!
 
Vi tog en långfrukost som vanligt med massor av hejande på diverse Disneyfigurer. Sen styrde vi kosan mot Disney igen. Den här gången följde pappa med från start, till Noels stora glädje. Det är nämligen bara pappa i familjen som vill åka vissa gunglika karuseller med mycket hög höjd. Så äntligen var det dags. Detta väntande i 4 hela dagar och så kom vi till RC (Radio Control) och den var stängd! Kan ni tänka er - STÄNGD. Suck och stön. Vad huvudet föll hos vår lille 7-åring. Men vi avvaktade och strax efter lunch öppnade den igen.
 
Det blev en kort dag på Disney eftersom vi skulle in till kontoret och säga hej då. Vi hade släpat med oss lite presenter, bara godis, kaviar och te men ändock inget som vi tänkte släpa med hem igen. Det blev lite längre besök än väntat eftersom de hals över huvud slängde sig iväg för att köpa en avskedsgåva till Noel och Elin. En hel påse var med lite gott och blandat för en lång resa hem. De är så omtänksamma och snälla. Att halva kontoret vill behålla dem båda är ju en annan sak. Men jag tror att vi tar gullungarna med oss hem igen. ;)
 
På vägen hem stannade vi i Mong Kok på Ladies Market eftersom Noel vill köpa sista gubben i någon byggleksak där han har alla andra. Kostar ju inget här i jämförelse med hemma. Så sagt och gjort så tog vi oss ut till Kowloon. Dock skulle ju halva Hong Kong också åt samma håll i MTR så vi fick väl vänta på si så där 4 tåg innan vi kunde knöka oss in. En snabb kvällmat blev det idag i all hast innan vi trötta tog en taxi tillbaka till Lantau och Disneyland Resort Hotel.
 
Nu har vi packat det vi kan packa. En kasse här med badkläder, en kasse där med reskläder, kläder till Disney och så datorgrejer och allt annat som ska med. Vi får väl se hur vi löser det hela. Det brukar gå bra!
 
Nu ska jag flytta på några barn och lägga mig och slappa och läsa i en tidning jag släpat med från Sverige. Känns skönt! Har verkligen haft en riktigt resortsemester. Allt vi gjort har varit här ute runt Disney. Barnen glada och nöjda, föräldrarna glada och nöjda. Hade väl bara tänkt träna lite mer... Men ambitionen kanske får räknas i alla fall?!

Kommentera här: