Aprilväder i mars

Vilken söndag vi fick!! Veckan som passerat har varit lite si och så, rätt kylig och blåsig för att vara helt ärlig. Men så kom söndagen med värsta högsommarvärmen!! Så skönt det var att sitta i solen på balkongen och bara njuta av solens varma strålar som så lätt smeker våra bleka kinder.

Men för att inte slösa bort hela dagen i Sliema så tog vi oss upp till St. Pauls Bay och gick på Maltas akvarium. Vi visste att det skulle vara ”litet och gulligt”. Men det var verkligen fint. Vi blev glatt överraskade trots att det var litet. Vi blev kvar ganska länge för att se hajmatningen och för att hinna med allt vi ville se. Dessutom hade de en lekplats utanför som barnen fick leka av sig i och så njöt vi av en glass i värmen.

 Men vilken bild - ha ha - en avklippt Noel, ingen Elin och en stor pappa!! Här stod vi senare under dagen och såg när de matade fiskarna. Hajarna matades för hand.... ja inte för hand då ut med en pinne men de matade verkligen varje haj för sig.
 
 
De hade även en del med ormar, ödlor, tarantellor, skorpioner och andra små härliga kryp.
 
Den här dinosarien var faktiskt riktigt roligt gjord. Den var av gummi så den rörde på sig när man pillade på den....
 
 

Sakta men säkert tog vi oss sedan via buss ner mot Sliema igen. Roligt att få åka vägen som barnens skolbuss tar varje dag. Noel har sån koll på omgivningarna – härligt att se.

Sen blev det faktiskt inte mycket mer. Kvällsmaten skulle göras och planering inför ny vecka med luncher och min avresa mot Sverige. Tyvärr får man väl säga eftersom det är av en tråkig anledning jag åker denna gång. Att säga farväl är aldrig lätt och den här gången kommer det bli riktigt svårt. Jag har knappt fattat det än så jag antar att det kommer slå ner i mig riktigt ordentligt när jag kommer upp till Sundsvall.

Men lite jobb ska hinnas med i Skövde och innan jag flyger tillbaka till Malta igen så blir det en dag på kontoret i Stockholm också.

Nu ska jag lägga två barn och riktigt hinna njuta av att läsa saga….

Kommentera här: