Nu packar vi igen...

Ja, då var det snart dags igen. Just det vi flyttar på nytt. Denna gång från ljuvliga medelhavsbreddgrader och Malta till betydligt varmare och fuktigare klimat i Filippinerna.

Den 20 juli drar flyttlasset i form av x antal resväskor till Sverige. Där ska vi spendera hela 2 veckor av semester och att packa ihop huset som vi hyrt ut. På dessa 2 veckor ska vi hinna packa ihop hus, packa med det vi ska flytta med oss, hinna träffa alla samt fira 4 familjemedlemmar som samtliga har födelsedag i augusti! Bråda dagar kan jag lova.

Så den 5 augusti drar vi vidare till Manila för några år framöver. Barnen har kommit in på British School of Manila som vi tror blir toppen! Den verkade verkligen bra, det lilla vi såg av den. Med måttot "If it doesn't challenge you, it doesn't change you" jobbar de med både hederliga skoluppgifter, utflykter och mycket idrott.

Nåväl, nu ska jag avsluta detta inlägg och slappa med två barn framför TVn. Allt medan maken blir avtackad genom att köra båten till Blue Lagoon eller något lika härligt, medan vi svettas i lägenheten! Inte alls avundsjuk..... (bara lite, men hysch säg inget till honom!) även om jag unnar honom detta med sina IT gubbar!

Vill du återigen följa med på vår resa är du välkommen att göra så här! Jag kommer inte börja jobba direkt utan kommer fokusera på mig, träning och skrivande (kanske!).

Kommentera här: