Matfrustration

Idag har vi haft matfrustration på hög nivå... Jösses vad stressande det kan vara när barnen inte äter. Lilla fröken Elin vill inte äta mycket för tillfället. Och det är ju inte så att man kan slinka in på affären och köpa en burk barnmat. Hipp finns här men små burkar för barn på 4 månader som kostar 50 kronor. Den kinesiska litar jag inte på. Jag har försökt med kyckling, kött, fisk, potatis, ris och allt bara åker ut. Har även testat att blanda maten med yoghurt, som hon faktiskt tycker om, men hon separerar maten i munnen. Ner åker yoghurten och ut åker maten efter att hon samlat några skedar i kinderna. Jisses vad irriterande det är. Tur att man har en stor kille som äter allt!

Man vet ju att hon klarar att överleva på lite mat, men det är ändå jobbigt. Varje måltid blir en pina.... Dessutom är hon helt bröstfokuserad just nu. Hon river och sliter i min tröja för att få bröstet. Mamma tycker inte det är lika kul. Och sen har hon en pipa som kan höras ända till Sverige tror jag. Stressnivåerna hos mig är på ultrahög nivå och huvudvärken kommer smygande. Och så blir ju allt uppåt väggarna vad gäller tider, vila, mat etc.


Men än så länge ser hon pigg och välmående ut!


Så här fin blir Noel efter att ha ätit smörgås med chokladpålägg!

Lilla charmtrollet som stressar mamma med sina matvanor.

Kommentarer:

1 Ewa:

skriven

Hon bara busar med dig Lotta! Hon ser lite full-i-sjutton ut ;) Och ack, så söt liten tös!! Å pojk med förstås!! Kram till den upprörda mamman!!

2 Petra:

skriven

Ja jag tycker hon ser farligt busig ut och frissan hennes är verkligen cool! Tror att elin också vill ha chokladpålägg...skulle iaf ja vilja!

3 Helén/jönköping:

skriven

Tjenixen Lotta !



Hittade din blogg idag vilket härligt äventyr ni är ute på med två härliga charmtroll ser det ut som. Fortsätter att följa er med spänning.



Kommentera här: