Nedräkningen har börjat

Japp, mitt bland allt julfirande och julmat så har nedräkningen inför vårt nya äventyr börjat. Om 1 vecka sitter vi i vår lägenhet på Malta och tittar ut över nya omgivningar och funderar över hur de nästkommande 7 månaderna kommer att bli. Ganska spännande!
 
Dock är det mycket kvar att göra. packningen har vi knappt börjat med. Det ligger lite lego som barnen fick i julklapp, några böcker och lite andra småsaker på golvet i sovrummet för att det ska packas. Jag gick igenom Elins garderob och plockade ut sommarkläder som ska med. Men hur är vädret i januari och februari? Vad behöver vi packa med? Överdrag, regnkläder, stövlar?
 
Och hur är klimatet inomhus? Vad vi har hört är att det är lika kallt inne i lägenheterna och husen som det är utomhus. Så hur hanterar vi detta? Vad har vi på oss? Och har vi lakan och handdukar i lägenheten? Eller behöver vi skaffa det alternativ packa med dettta??
 
Min yogamatta ska definitivt med! Jag ska yoga på nya altanen med utsikt över Valetta och havet. Åhh, jag längar efter promenader längs med vattnet och härlig yoga på altanen.
 
Jo, jag vet. Vi åker dit för att jobba. Men jag ser fram emot både de nya jobbäventyren, nya yoga utmaningar och allt annat som kommer med på köpet! Barnen kommer få en rejäl utmaning eftersom de börjar i internationell skola, men vi ser fram emot det med!
 
2016 - nytt år, nya utmaningar och nya äventyr! Vill ni följa med oss så bokmärker ni bloggen och kikar in emellanåt! Jag lovar att bjuda på både glädje och motgångar och vad vi gör och alla mina miljontals funderingar över livet på Malta.