Bye, bye Sweden - Hello Miami!

Igår startade vi vår semesterresa och det kändes underbart att lämna ett gråmulet och regnigt Sverige bakom sig! Inget är bättre än en bra svensk sommar, men inget är hellre värre än en dålig dito... Och hittills har ju inte sommaren i Sverige visat sig från bästa sidan.
 
Tur för oss då att vi hade en resa inplanerad. Vi startade resan kl. 07 i går morse och det skulle visa sig bli en spännande sådan. Vi åkte i 2 bilar eftersom vi ju är en familj på 6... Det ska man tydligen inte vara... Och allt gick bra tills vi kom till Alingsås. Där började min bil varna för Gearbox faulty. Please repair. Hmmm, vad gör vi? Tidig morgon, på väg mot flygplats och med en varning i bilen.... Nä, ingen vidare start på resan. Men vi kom dock fram med hjälp av manuellt läge på växellådan och lite svårigheter mellan varven att växla. Nu hoppas vi dock att bilen kommer på andra tankar med vi är på semester! Annars tänkte jag ta maken bil hem med barnen och han får fixa den andra bilen bäst han vill! (Men det vet han inte o än.... )
 
Nåväl, fram kom vi. Checkade in och gick genom allt man ska igenom på en utlandsresa. Och sen till Forex för att växla till oss lite dollaros. Där står Noel bredvid mig och kikar på Forex Magazine och plötsligt säger min smarta 7-åriga son "Mamma, det där är ju från Hong Kong. Jag känner igen de där två byggnaderna!". Och jag när jag kikar på texten så är det visst det Hong Kong.
 
 
Iväg kom vi och resan gick bra. Noel hade svårt att sova men det var faktiskt 4 tappra barn vi hade med oss. Och kvällen blev sen innan vi var på hotellet och i säng. Sally och jag tog turen förbi en mataffär så vi hade vatten och frukostmat. Det var 15 minuters promenad i 30 graders värme! Och det efter att solen gått ner....
 
Vi fick en välförtjänt vila ända fram till 03,30 då Elin kom in till oss och tyckte att hon skulle gå upp. Som tur är somnade hon om.
 
Idag har vi slappat på stranden och vid poolen. Nu ska vi snart i väg på house warming party hos vår kollega Jörgen som har köpt nytt hus här i Miami. Han är ju också anledningen till att vi faktiskt har semester i Miami!

Kommentera här: