Åter i Hong Kong

Åh, äntligen tillbaka i Hong Kong! Kändes befriande att stiga av planet. Vi hade alla sovit bra på flyget och Hong Kongs flygplats fungerar oerhört smärtfritt.

Vädret var väl lite si och så. Mulet, men trots det, att komma till ett subtropiskt klimat där man trots att regnet föll kunde gå ut i shorts och t-shirt är förunderligt härligt! Jag trivs i det här klimatet. Jag mår bra i det här klimatet. Och ja, jag vet, det var inte gassande sol från en klarblå himmel - det hade gjort det några tio grader varmare. Men faktum är att varje gång jag kommer till länder med varmt klimat känner jag en oerhört lättnad! Jag blir liksom lite gladare i sinnet.

Vi sov otroliga 12 timmar i natt allihop. En sen frukost i en frukostmatsal som liksom liknar Scandics barnhotell, lite a la Kolmården. Enda skillnaden är att här förstår man inte vad allt kackel betyder.... Lägg där till besök av Musse, Mimmi, Långben och Pluto och lyckan (eller olyckan) är total. Stökigt, bökigt och alldeles underbart! Barnen är glada och vi är glada!

Nu har vi slappat vid poolen en stund, haft lite simträning och bara njutit av vädret och stillheten. Vi hade hela poolen för oss själva. Alla andra är väl redan på Disneyland! Härligt.

Nu ska både jag och Thomas passa på och träna lite och sen så ska vi göra oss i ordning och bege oss in till centrala Hong Kong för middag med hela gänget.

Semester! Det här behövde vi!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Härligt Lott! Ha det så bra allihopa! Kram på er

Kommentera här: