En helt vanlig helg

eÅh så skönt! Smaka på ordet - helg, H E L G! Det ska bli så skönt, att göra vad man vill, umgås, laga mat och bara glida runt. Få spela spel med barnen och gå till lekplatsen, se en film tillsammans och mysa med lite lördagsgodis! Det är sån välförtjänt vila när man kommer till helgen.
 
Den här helgen har vi dessutom besök av underbara Sophie. Hon har nyss börjat jobba hos oss och har varit nere hela veckan på upplärning och träning. Fullmatad med information och nya kunskaper ska hon åka hem och stötta mig på jobbet. Hon är efterlängtad.... Men först ska vi njuta av att få behålla henne här under helgen. Hon har testsovit vårt gästrum så nu gott folk är det invigt och står klart för nya besökare!
 
Noel är på fotbollsträningen och vill absolut ha Sophie med sig. Så idag är både Thomas och jag dissade.... De börjar bli stora barnen, trots att de fortfarande är mina små bäbisar.... Men nu märker man tydligt att de är mer självständig och vill ha eget ansvar. Följa med och handla - nä tack! Vi är hemma. Jag kan gå till fotbollen själv, ni behöver inte följa med. Så svårt det är att låta dem växa och ta ansvar, de är ju och förblir mina småttingar. Men vill bara skydda och omhulda dem så mycket och länge man kan. Men samtidigt så måste de får växa och det gör de bäst med ansvar och frihet (inom rimliga gränser!).
 
Noel har varit lite stinglig i veckan. Det fick sin förklaring igår och var mycket riktigt precis vad vi trodde. Han längtar hem till Sverige, till huset, till skolan och till alla kompisar. Han fick prata av sig och gråta en skvätt så var det bra. Lätta på trycket är bra! Man ska bara få dem att vilja göra det själva utan att vi pushar dem eller tvingar dem. Idag är han gladare igen. Kommer nog vara lite upp och ner, men det får vi ta.
 
Båda barnen längtar tills mormor och morfar kommer ner. Och nu är det bara en vecka kvar. Så skönt det ska bli att få lite tid med dem igen! Vi som haft så regelbunden och mycket kontakt känner ju av skillnaden. När den dagliga kontakten bryts. Vi hoppas bara att vädret blir stabilt och fint! Just nu ligger temperaturen runt 15 grader. Lite regn och lite sol. Men utsikten från vårt lägenhet är densamma oavsett väder och vind. Den tror jag nog båda kommer njuta av! Vi är fortfarande förundrade och njuter i fulla drag varje morgon när solen går upp. Jag blir fortarande helt fascinerad av soluppgången.
 
Nu ska jag krypa upp på min yogamatta och fixa till ryggen och mjuka upp musklerna lite innan dagen tar fart!
 

Kommentera här: