Gott nytt år!

Efter ett jättetrevlig nyårsfirande med underbar mat (som alltid) hos underbara vänner känns det aningen konstigt att kliva upp så här dagen efter och börja packa. Och, ja, jag håller med er alla som nu tänker: "Herregud! har de inte börjat tidigare??" Det skulle vi självklart ha kunnat göra, men hela december liksom förflöt i en rasande fart. Och då hade jag ändå dragit ner mycket på julpynt, julmat och annat som brukar fixas med.
 
Föreslog för barnen att vi inte skulle ha en riktig gran i år men fick ett rungande nej och ett försynt "då luktar det ju inte jul ju" till svar. Så in med granen och nu har vi då redan haft julgransplundring! Lådorna med julpynt blandas med stryktvätt, blommor som ska vidare till mamma och våra väskor som ska fyllas. Plus då alla frågor som trängs i huvudet:
Vad har jag glömt?
Vad behöver jag ha med?
Hur kallt blir det på Malta?
Vad ska jag lägga skolmaten i till barnen i?
Vad ska jag laga för skolmat som funkar att äta kall? Och hur ska mina barn överleva på kalla rester som knappt äter något i vanliga fall?
Hur får jag med alla böcker jag vill läsa nu när jag inte har några TV serier att följa?
Hur får jag med min yogamatta? Och yogaboken?
 
Jag lär väl få se när kvällen kommit och man sjunker ner i soffan som vanligt (hmm, undrar just om jag har tid till det???) med en kopp te om allt är klart? Vad vi fick lämna hemma till besökare att ta med?
 
Nåväl nu ska jag grabba havregryn och mannagryn som också ska ner i väskan och gå och hjälpa till!
 
Men vi ser med spänning fram emot vårt nya äventyr!!
 
Gott nytt år alla nära och kära!

Kommentera här: