Regnet kom

Idag drog regnet in över ön. Alla har sagt att jösses, vintern är sååå kall och regnig och blåsig. Men jag tycker faktiskt inte det var så hemskt. Nu var vi inte ute jättemycket men det är hyfsat varmt och helt okej faktiskt! Och även inomhus är det okej, inte alls så kallt och fuktigt som många säger. Det är klart att det skiljer beroende på var man bor men här är det faktiskt riktigt bra!

Vi tog oss upp till en svensk affär som finns mitt i Slimea. Där hittade vi kaviar till Noels stora förtjusning. Även en bit falukorv följde med hem. Bra som alternativ i mattermosen. Sen plockade vi upp Peter och begav oss hemåt. Thomas tog barnen i en taxi och jag och Peter gick hemåt förbi Scotts supermarket. Lite småpyssel som följde med hem. Så är det ju när man inte har bil.... Det blir en tur till affären var och varannan dag. Men det funkar.

Nu börjar solen bryta igenom molnen igen. Jag ska hämta barnen som är hos kompisar i området och lekar. Thomas och Peter är ute och springer och vid 17 kommer Johan, Hanna och deras 3 barn hem till oss. Lite förmingel och sen ut och äta vid 19 hela gänget. Känns fantastiskt att ha hittat ett socialt umgänge som passar oss alla! Både stora och små!

Noel hade sitt första prov någonsin i går. Rättstavning på engelska!! Och han fick alla rätt - mäkta stolt och glad kille som kom hem. Det är så roligt att se dem blomstra här. Kommer nog hända mycket under det här halvåret. Skolan här håller en helt annan nivå än den hemma i Sverige. Och det här är nog inte första exemplet på det.

Nä nu ska jag samla ihop mig och förbereda mig inför barnens antågande. Har städat placet idag vilket känns i axlar och rygg. Dags att plocka fram yogamattan igen för lite övningar! I morgon kommer min alldeles egna yogafröken för veckan som kommer. Ska bli spännande!

Kommentera här: