Vargar och packning

Idag gick jag upp tidigt trots att det var lördag. På schemat stod besök på World Trade Centre och Big Bad Wold Book sale! Jag har varit där varje år sedan vi flyttade hit och det är väl värt ett besök om man är en bokälskare!
 
Självklart trodde jag att jag skulle gå in och vara ute igen på cirka en timma. Men känner man mig så vet man att det var tämligen optimistiskt tänkt. Och med tanke på att vi nu pratar två miljoner böcker så tar det tid.
 
Jag tycker i alla fall att jag kom över en del godingar. Roligt också att köpa på sig några böcker på engelska nu när vi har bestämt oss för att flytta hem efter det här läsåret är slut. Känns konstigt att tänka på det samtidigt som det är dags. Känner mer och mer frustration över att bo här hur trevliga filippinarna än är. Men det är så många småsaker som alltmer börjar gnaga och irritera. Samtidigt är det så många saker som jag kommer sakna när vi flyttar. Tror inte att den delen har riktigt landat än...
 
Nåväl tillbaka till bokrean. Stort är det och vimsig blir man där man gå gång upp och gång ner. Tänker på de svenska bokreorna som blir allt mindre välbesökta och det skrivna ordet som inte längre trycks utan läses i paddor och Kindlar och andra läsplattor. Jag må vara gammaldags i det här sammanhanget, men för mig är känslan av en pappersbok en del av läsupplevelsen! Jag älskar att besöka tryckerier (ja, när jag jobbade med marknadsföring och åkte på intagning). De stora pressarna som låter, färgerna som blandas och böckerna eller broschyrerna som ligger där fortfarande okapade i kanterna. Underbart. Får jag välja ska det vara inbundna böcker men med dagens priser så får man ibland välja pocket, huvudsaken är att det är rikgita böcker!
 
 
De flesta böckerna jag kom hem med är till mig eller till Elin. Skulle vilja se om vi kan åka dit en dag till och ta med hela familjen. Men innan dess ska vi på bilsemester norrut.
 
Elin är på kalas - pool party - idag samtidigt har jag varit hos kiropraktorn. Nu står packning på schemat. Vi ska bila upp på västra sidan av Luzon. 2 nätter stannar vi i La Union som är ett surfstället på kusten. Sen åker vi genom Vigan, den gamla spanska kolonialstaden, för att landa i Pagudpud. Då är vi längst upp på norra tippen av Luzonön. Ska bli spännande och roligt! Jag ser fram emot det ävon om det blir mycket tid i bilen. Vi hade planerat att åka till Taiwan, men det gick inte då coronaviruset spred sig. Och det känns just nu bättre att ta det säkra före det osäkra och avboka resan. Jag hoppas att viruset har lugnat ner sig och att vi kanske kan boka om resan under påsk istället.
 
Avslutar med mina bokfynd!
 
 
 
 
 

Kommentera här: